fredag den 14. november 2008

Det var en mørk og stormfuld nat...

Gyldendal har udskrevet en konkurrence om den bedste spændingsserie rettet mod børn i alderen 8-12 år. Det er i mine øjne en konkurrence, der absolut er værd at se nærmere på.

Du skal skrive første bind i serien, en kort beskrivelse af seriens koncept og persongalleri samt synopsis på bind to og tre, alternativt skrive to fulde bind. Omfanget pr. bind skal være på højst 100 sider af 2000 enheder.

Til den heldige vinder er der 100.000 gode danske kroner plus det gængse forfatterhonorar på 15%, med standardforskud og det hele. Derudover er der 10.000 kroner i konkurrencebonus, ud over det normale forskud, hvis din bog/serie bliver udgivet uden at vinde konkurrencen.

Som ekstra bonus bliver de bedste konkurrencebidrag gennemlæst af Nordisk Film med henblik på eventuel filmatisering eller tv-produktion.

Fristen for indsendelse af manuskript er d. 1. september 2009, så der er god tid til at få gjort noget ved det. Hvis du går i gang snart, vel at mærke...

Læs nu alt det med småt, så du ikke får diskvalificeret dig selv på grund af nogle tekniske detaljer. Her finder du reglerne: Konkurrenceregler.

God skrivelyst

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Du har misforstået noget omkring konkurrencebetingelserne, idet du skriver: "Du skal skrive første bind i serien, en kort beskrivelse af seriens koncept og persongalleri samt synopsis på bind to og tre, alternativt skrive to fulde bind."
Nej - du skal skrive første ELLER andet (eller tredje) bind i serien og synopsis på de to resterende bind, altså - hvis du skriver hele manuskriptet til andet bind - synopsis på bind et og tre. Betingelserne er altså IKKE opfyldt, hvis man skriver to fulde bind.

Shirley sagde ...

Jeg ville bare lige orientere om min konkurrence inde på min hjemmeside, hvis du ville skrive om den herinde ville jeg blive glad.

Her er lidt info om konkurrencen:

Så er der en konkurrence på banen. Hvor der er 200 kr på spil.
Det du skal gøre: Skriv et digt eller en artikel. Skriv om hvad som helst. Find din indre digter eller lille taler frem og skriv om det du inderst inde brænder for.
Slip fantasien løs. Fantasien har ingen grænser.

Send digtet/artiklen til: Shirley@wippies.dk Denne emailadresse er beskyttet mod programmer som samler emailadresser. Du skal aktivere javascript for at kunne se adressen.

Du vinder 200 kr og dit digt/din artikel kommer på forsiden af hjemmesiden.
Hvis du ikke vinder kommer det alligevel med på hjemmesiden, men så ikke på forsiden.

Fristen er d. 15 august.

Så i har 3 måneder til at skrive teksten og vinderen bliver bekendtgjort d.22 august.

Sørg for at skrive dit navn eller bruger navn i mailen, så jeg ved hvem
der har skrevet det. Skriv din email adresse i mailen, så jeg kan skrive direkte til dig,
hvis du vinder. Vinderen skal være indforstået med at navnet/brugernavnet bliver *
bekendtgjort på min hjemmeside så folk ved hvem der har skrevet det.

Afgørelsen er vinderen bliver enten afgjort ved at stemme om det eller også afgør
jeg det selv. Hvis i evt. vil foreslå mig hvad der er bedst om vi skal stemme om det,
så send mig en mail på Shirley@wippies.dk Denne emailadresse er beskyttet mod programmer som samler emailadresser. Du skal aktivere javascript for at kunne se adressen.

Om i har lyst til at være medlem af siden er ingen must for at være med i konkurrencen,
der er ingen tvang :) Men i er meget velkomne allesammen ;)

Med venlig hilsen Shirley_admin
Med ønsket om en god sommer :)

(Du kan gå ind på min hjemmeside kalejdoscope.dk) det er der konkurrencen foregår og der står også det samme som jeg lige har skrevet foroven.

Hvis du vil så skriv til mig på:
Shirley@privat.dk

Om du vil skrive om min konkurrence på din blog. Det ville jeg blive glad for. Til gengæld vil jeg gerne linke til din blog side, på min hjemmeside, da jeg synes den er rigtig god! :)

Venlig hilsen Shirley

Lene Dybdahl sagde ...

Hejsa. Sikke en fed side! Nu ved jeg, hvor jeg kan tjekke næste gang, jeg gerne vil være med i en romankonkurrence. Tak for det :-)
Venlig hilsen
Lene Dybdahl

www.vildmedspanien.blogspot.com
www.crazyaboutspain.blogspot.com