søndag den 23. marts 2008

Eventyrkonkurrence

ABZebra udskrev sidste år en eventyrkonkurrence, men da de ikke kunne finde tilstrækkeligt med kvalificerede eventyr til deres antologi, som i øvrigt bliver den tredje i rækken, har de skudt fristen til den 20. december 2008 i håb om at få nye bidrag af høj kvalitet. Konkurrencen er åben for nye bidragydere, og de, der allerede har haft indsendt et bidrag men ikke er blevet optaget, opfordres til at prøve igen med nye eventyr eller en forbedret version af det indsendte bidrag.

Eventyret skal være et moderne eventyr på 1000-2000 ord. De antagne bidrag udgives i Danmark på dansk og engelsk samt i Kina på engelsk og mandarin.

Der gives forholdsmæssigt honorar af salget ud fra antallet af forfattere. Hvor er det dog rart at se. Et stort klap på skulderen til ABZebra herfra.

Der er en række specifikke krav til sideopsætning, skrifttype, tekstformatering m.v. og manuskriptet skal indsendes på print vedlagt CD eller diskette. De skriver dog ikke noget om hvilket filformat det elektroniske dokument på CDen/disketten skal have. Når der ikke nævnes andet er MS Word altid et godt bud, men om det er det rigtige ved jeg ikke. Jeg har lige sendt en e-mail til ABZebra og forhørt mig, jeg skal nok give en opdatering, når jeg har fået et svar.

Læs som altid reglerne grundigt igennem, du finder dem her.

God skrivelyst

Opdatering 24. marts:

Så fik jeg svar vedrørende det elektroniske format: Formatet skal være MS Word (.doc). Formatet er ligeledes blevet tilføjet på deres hjemmeside. Jeg havde ikke ventet at få svar på en helligdag, det er trods alt 2. påskedag, så hermed et stort skulderklap herfra for hurtig og venlig service fra ABZebra.

Ingen kommentarer: